Genel Bakış

Turkuvaz Medya Grubu’nun öncelikli hedefi toplumsal ve kültürel gelişime destek vermek, ülkemizin bugününe ve geleceğine katkıda bulunmak, sürekli kendini ve içinde bulunduğu ortamı geliştirmektir. Bu hedefe dinamik bir organizasyon yapısı ile toplumun ihtiyaçlarına ve gelişimine duyarlı kalarak ulaşmayı planlamaktadır.

Turkuvaz Medya Grubu, ana faaliyetleri televizyon-radyo yayıncılığı, gazete/dergi yayıncılığı, gazete/dergi basımı ve yurt çapında gazete/dergi dağıtımı olan bir medya grubudur. Aynı zamanda perakende, kargo taşımacılığı ve kitapçılık sektörlerinde de faaliyetlerine sürekli gelişerek devam etmektedir. Etkin ve aktif bir grup olan Turkuvaz Medya, tüm faaliyet alanlarına hizmet eden büyük çaplı bir holding yapılanmasına sahip olup bünyesinde; İnsan Kaynakları, Bilgi Sistemleri, Mali İşler, İdari İşler, Kurumsal İletişim, Hukuk, Denetim, Reklam Satış ve Pazarlama departmanlarını barındırmaktadır.

Görsel medya alanında, 2008’de ATV ve ATV Avrupa olmak üzere 2 televizyon kanalı varken, 2011 yılında A Haber ve Minika Go, 2012 yılında Minika Çocuk, 2014 yılında A Spor, 2016 yılında A2, 2017 yılında A News, 2018 yılında A Para ve 2021 yılında VAV TV’nin yayın hayatına başlamasıyla, şu anda toplam 10 televizyon kanalına sahiptir.   

İşitsel medyada Grubun ilk radyosu olan Turkuvaz Radyo 19 Mayıs 2008 yılında canlı yayın hayatına başlamıştır. “Türkiye’nin Radyosu” olmak için çıkılan yolda gelinen noktada, 4 ulusal, 9 dijital olmak üzere toplam 13 radyo kanalı, geniş frekans ağı ve güçlü teknolojik altyapı ile bugün dünyanın her yerinden “Türkiye’nin Radyoları” dinlenmektedir.  

Yazılı medya alanında Sabah, Takvim, FotoMaç, Yeni Asır ve Daily Sabah, Grubun saygın gazete markalarıdır. 

Turkuvaz Dergi Grubu, 19 sürekli dergi ve 40 adet dönemsel/tematik yayın ile portföyünde dünyanın ve Türkiye’nin 1 numaralı markalarını barındırır. Dergi dünyasının önde gelen markaları Vogue, Esquire, GQ, Harper’s Bazaar ve Home Art gibi yabancı lisanslı ve kendisine ait dergileri yayınlamaktadır.

Perakende alanında Grup bünyesine katılan D&R, kitaptan teknolojiye geniş bir ürün skalası sunarken,  dr.com.tr ve idefix.com.tr ile kullanıcıların seçtiği ürün ve markaları Türkiye’nin her yerine ulaştırmaktadır. Bunun yanı sıra Prefix, 3.400 yayınevinin 230.000 ürününü okurlarıyla buluşturmaktadır. 

Turkuvaz Medya Dijital (TMD), “İletişimin dijital yüzü” sloganıyla Turkuvaz Medya Grubu’nun gazete, dergi, televizyon, radyo ve online markalarına içerik, yazılım, donanım, arşiv ve teknik servis hizmeti sunmaktadır. 2008 yılında yayına açılan atv.comtr, sabah.com.tr, fotomac.com.tr, takvim.com.tr ve yeniasir.com.tr yayında iken, 2011 yılında ahaber.com.tr, minika.com.tr ve teknokulis.com, 2017 yılında aspor.com.tr, anews.com.tr ve dailysabah.com dijital platforma katılmıştır. Güncel haberlerden ekonomiye, özel hobiden modaya, gençlik ve dekorasyona, geniş konu çeşitliliğine sahip Türkiye dergi pazarının en büyük şirketlerinden biri olan Turkuvaz Dergi’nin online içerikleri de dijital medyada güçlü bir yere sahiptir. lacivertdergi.com,   sabitfikir.com gibi ülkemizin yayıncılık, kültür ve düşünce hayatına bir kazanım sunan dergilerin internet siteleri, çocuklara eğlenceli ve eğitsel içerikler sunan minika.com.tr ve alt platformları, kadın dergisi Vogue’un dijital yüzü vogue.com,tr erkeklerin ilgi  alanlarına hitap eden esquire.com.tr ve gq.com.tr, moda dünyasının otoritesi harpersbazaar.com.tr, aktüel cemiyet haberlerini içeren samdan.com.tr, Türkiye’nin lider otomobil sitesi otohaber.com.tr,  2020 yılında hayata geçen aylık iş ve ekonomi dergisi InBusiness’in dijital platformu inbusiness.com.tr, Turkuvaz Dergi’nin dijital parlayan yıldızlarıdır. 

Türkiye’nin en büyük yayın dağıtım şirketi Turkuvaz Dağıtım Pazarlama Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde faaliyet göstermektedir. Sektördeki yönelişleri yakından takip eden Grup, internet ve cep telefonu mecralarında da içerik ve hizmet sunmaya devam etmektedir.

Kitapçılık tarafında ise, Turkuvaz Medya farklı içerik ve ilgi türlerine göre ülkenin önde gelen editörleri tarafından hazırlanan kitapları kendi bünyesinde çıkaran yayın kurumlarını da barındırmaktadır. 2018 yılında kurulan Turkuvaz Kitap, Türk ve dünya klasiklerinin yanı sıra inceleme kitapları, popüler bilim araştırmaları, kültürel hayatımızın önemli şahsiyetleriyle söyleşiler üzerine yayınlarına devam etmektedir. Yine aynı yıl kurulan Turkuvaz Çocuk Kitap, okul öncesinden ilk gençlik yıllarına kadar her yaştan okurunu, birbirinden eğlenceli, öğretici ve göz alıcı resimlerle süslenmiş kitapların dünyasına davet etmektedir. 2020 yılında kurulan Sahi Kitap, çağdaş dünya ve yerli edebiyatla, “yaşayan” yazarlarıyla, güncel ve dinamik bir yayınevi olma gayesiyle yola çıkarak, polisiyeden araştırma ve inceleme kitaplarına, kişisel gelişimden popüler bilime geniş bir skalada içerik sunmaktadır.  Aynı yıl yayın hayatına başlayan Fikriyat, tarih, edebiyat, felsefe, İslam ve gündem ile ilgili fikir önderlerini buluşturma misyonuyla çok renkli ve derin içeriklerini okurlarla buluşturmaktadır.  Yine 2020’de kurulan Muhit Kitap milletimizin bin yıllık hünerini yansıtmak gayesini taşımaktadır. Yunus Emre’den günümüze kadar, yaşamış olanlar ile yaşıyor olanları tek çatı altında buluşturmayı amaçlamaktadır. 2021 yılında kurulan Daha Kitap ise çok sesli olarak farklı içeriklerde yayınlarını sürdürmektedir. 

Matbaa tarafında, Turkuvaz Medya Grubu Türkiye' de yer alan en büyük baskı tesislerine sahip kuruluşlardan biridir. Sürekli iyileştirme felsefesiyle; gazete, insert, broşür, katalog, dergi, kitap, afiş, el ilanı gibi ürünlerin basımına yönelik sunulan hizmetlerin kalitesini arttırabilmek için, 1985 yılında başlamış olduğu çalışmalara aralıksız devam etmektedir. 2019 yılında Alibeyköy tesislerinde yapılan geliştirmeler sonrası kuşeli kağıt baskısı yapılabilmektedir. Mevcut gazete baskıları İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Trabzon matbaalarında gerçekleştirilmekte olup, gazetelere ek olarak dergi baskı kapasitesi aylık 30.000.000 (30 milyon) formadır.

Kargo taşımacılığı alanında Kasım 2020'de faaliyetlerine başlayan KARGOMsende, tüm Türkiye'de 5 bölge müdürlüğü ve 145 dağıtım merkeziyle, son teknoloji ile zenginleştirilmiş alt yapısı sayesinde 81 ilde gönderilerin müşterinin istediği adrese, istediği kişiye ve istediği zamanda teslimatını sağlayarak yeni nesil e-ticaret kargoculuk deneyimi sunmaktadır. 


Genel Bakış

Genel Bakış